Jeroen Donders is benoemd tot rector van Het Hooghuis
Het College van Bestuur van Stichting Carmelcollege heeft Jeroen Donders benoemd tot rector van Het Hooghuis. Jeroen was al lid van de Centrale Directie, en begint per omgaande in zijn nieuwe rol in een eenhoofdige directiestructuur. Voorafgaand aan zijn benoeming was er o.a. een uitgebreide interne draagvlaktoets, gevolgd door een positief advies van de Centrale Medezeggenschapsraad.
Jeroen (45) is woonachtig in Sint-Oedenrode, is getrouwd en heeft drie kinderen. Na jaren werkzaam te zijn geweest in het bedrijfsleven koos hij bewust voor een meer maatschappelijke opdracht en werd hij begin 2016 lid van onze Centrale Directie.
De afgelopen jaren was Jeroen eindverantwoordelijk voor een aantal locaties van Het Hooghuis, was hij medeontwikkelaar van de nieuwe kaderbrief en vervulde hij diverse rollen in het netwerk. Daarnaast was hij betrokken bij onderwijsontwikkeling en de professionalisering van de bedrijfsvoering (ICT, formatie, financiën, planning & control en facilitaire zaken), in een fase van krimp.
Jeroen: “Ik beweeg me graag op het gebied van strategisch denken en het integraal vertalen van strategie naar praktijk en vice versa. Met altijd de focus op wat het voor de leerlingen en het onderwijs brengt, maar ook met het oog op een goede balans tussen onderwijs en een gezonde bedrijfsvoering. Mijn hart ligt bij het maken van de juiste verbindingen, kijkend vanuit kwaliteiten de juiste mensen bijeenbrengen en samenwerken. Ik koppel dit graag aan een stukje ondernemerschap, pro-activiteit en de nodige humor en relativering.”
“Ik voel me helemaal op mijn plek in het onderwijs, bij Carmel en bij Het Hooghuis en zie uit naar de volgende fase. Laten we blijven leren van en met elkaar en samen kleur blijven geven aan ons onderwijs. Waarbij we het belangrijk vinden dat onze leerlingen erkennen dat alle mensen anders zijn en dat je binnen onze scholengroep ervaart dat je mag zijn wie je bent. Dat zij de ruimte en autonomie voelen als het gaat om hun eigen leer- en ontwikkelproces op het gebied van kwalificatie, persoonsvorming en socialisatie. Voor onze leerlingen is en blijft Het Hooghuis een inspiratiebron.”